Concurso Fondecyt Iniciación 2025 Apertura: Jueves 4 de abril Cierre: 2 de mayo a las 16:00 hrs
Fondo de Creatividad en Investigación 2024 Apertura: lunes 15 de abrilCierre: lunes 6 de mayo a las 18:00 hrs.
Fondo de Ayudantías de Investigación 2024 Apertura: lunes 8 de abrilCierre: miércoles 24 de abril a las 18.00 hrs.
Subsidio para Publicaciones en revistas de Acceso Abierto 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: hasta el 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Fondo para Traducciones 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Trademark squatters: Theory and evidence from Chile
We explore the phenomenon of “trademark squatting” – a situation in which someone other than the original brand owner obtains a trademark on a brand. For this purpose, we develop a model that examines the effect of squatting on brand owners trademark filing behavior and create an algorithm that identifies squatters empirically in the Chilean trademark register. Our empirical analysis shows that squatting is a systematic and frequent phenomenon and, as predicted by our theory, brand owners that have been exposed to squatting file more trademarks in a broader range of classes after being squatted.
Información de Publicación
Autores:
Carlos Ponce
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: Economía y NegociosUnidad: Economía y Negocios
Carsten Fink
Institución: World Intellectual Property Organization (WIPO)
Christian Helmers
Institución: Santa Clara University, USAFacultad: LEAVEY SCHOOL OF BUSINESSUnidad: Business