Concurso Fondecyt Iniciación 2025 Apertura: Jueves 4 de abril Cierre: 2 de mayo a las 16:00 hrs
Fondo de Creatividad en Investigación 2024 Apertura: lunes 15 de abrilCierre: lunes 6 de mayo a las 18:00 hrs.
Fondo de Ayudantías de Investigación 2024 Apertura: lunes 8 de abrilCierre: miércoles 24 de abril a las 18.00 hrs.
Subsidio para Publicaciones en revistas de Acceso Abierto 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: hasta el 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Fondo para Traducciones 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Socio-emotional Well-Being and Academic Achievement: Evidence from a Multilevel Approach
Even though social and emotional well-being has been proposed as a main goal of education,its association with academic achievement is usually overlooked,particularly considering that educational institutions are requested to show academic outcomes,and thus their focus is on cognitive development and academic training. This study adopts a multilevel perspective to test this association among Chilean elementary students,considering features at individual (socio-emotional well-being,self esteem,and social integration) and social levels (classroom social climate and social network characteristics). Results show that socio-emotional variables,and particularly teachers' ratings of their students' self esteem,are associated with academic achievement. Interaction effects of individual and contextual variables are presented,and implications for research and interventions are discussed.
Información de Publicación
Autores:
Christian Berger
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: PsicologíaUnidad: Psicología
Lidia Alcalay
Institución: Pontificia Universidad Católica de Chile
Alejandra Torretti
Institución: Pontificia Universidad Católica de Chile
Neva Milicic
Institución: Pontificia Universidad Católica de Chile