Concurso Fondecyt Iniciación 2025 Apertura: Jueves 4 de abril Cierre: 2 de mayo a las 16:00 hrs
Fondo de Creatividad en Investigación 2024 Apertura: lunes 15 de abrilCierre: lunes 6 de mayo a las 18:00 hrs.
Fondo de Ayudantías de Investigación 2024 Apertura: lunes 8 de abrilCierre: miércoles 24 de abril a las 18.00 hrs.
Subsidio para Publicaciones en revistas de Acceso Abierto 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: hasta el 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Fondo para Traducciones 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Student mobility in low quality schools: Segmentation among the most vulnerable students
This study addresses the phenomenon of permanence for long years of low performance (urban) schools,measured by SIMCE. We also analyze mobility of students to other schools of same or better quality. The results show that student's mobility rates in these schools is almost 11%. Almost 30% of the students who change schools go to a school of the same or worse quality. Students with greater probabilities of changing to better performance (higher quality) schools are those pertaining to groups with greater economic resources and cultural capital or better academic performance,which could account for strong segmentation that exists in the Chilean educational system.
Información de Publicación
Autores:
Marcela Román
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: Economía y NegociosUnidad: Educación
Marcela Perticara
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: Economía y NegociosUnidad: Educación