Concurso Fondecyt Iniciación 2025 Apertura: Jueves 4 de abril Cierre: 2 de mayo a las 16:00 hrs
Fondo de Creatividad en Investigación 2024 Apertura: lunes 15 de abrilCierre: lunes 6 de mayo a las 18:00 hrs.
Fondo de Ayudantías de Investigación 2024 Apertura: lunes 8 de abrilCierre: miércoles 24 de abril a las 18.00 hrs.
Subsidio para Publicaciones en revistas de Acceso Abierto 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: hasta el 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Fondo para Traducciones 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Lectura compartida de cuentos y aprendizaje de vocabulario en edad preescolar: Un estudio de eficacia.
Two studies examined the effects of specific reading styles on vocabulary learning of at-risk preschool Chilean children (aged 3-5 yrs.) during shared book reading. Study 1 examined the effect of explicit instruction of new words on vocabulary acquisition,comparing the effect of shared book reading with and without word elaboration,with 112 children. Study 2 examined the effect of more complex word elaboration and additional work with words in new contexts on vocabulary acquisition,with 62 children. The question was whether this method may help to overcome the differential effect of word learning according to initial vocabulary knowledge (Matthew effect). Results suggest that: (7) Word elaboration has a positive effect on new word learning but does not overcome the Mathew effect; (2) Simpler definitions are more effective than complex ones and additional work with words in new contexts is equally effective than working them during shared book reading.
Información de Publicación
Autores:
Antonia Larraín
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: PsicologíaUnidad: Psicología
Katherine Strasser
Institución: Pontificia Universidad Católica de Chile
María Rosa Lissi
Institución: Pontificia Universidad Católica de Chile