Concurso Fondecyt Iniciación 2025 Apertura: Jueves 4 de abril Cierre: 2 de mayo a las 16:00 hrs
Fondo de Creatividad en Investigación 2024 Apertura: lunes 15 de abrilCierre: lunes 6 de mayo a las 18:00 hrs.
Fondo de Ayudantías de Investigación 2024 Apertura: lunes 8 de abrilCierre: miércoles 24 de abril a las 18.00 hrs.
Subsidio para Publicaciones en revistas de Acceso Abierto 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: hasta el 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Fondo para Traducciones 2024 Apertura: lunes 18 de marzoCierre: 11 de noviembre del 2024 o hasta agotar los fondos disponibles
Early Impacts of College Aid
We analyze the impact of an expansion in government aid for higher education in Chile in a sample of elementary and high school students. Using students who had an alternative source of funding as a control group, and administrative records before and after the reform, we present evidence that students are affected in different ways. First, we show that parents of students who ex ante were more likely to be credit restricted are more likely after the reform to report that their child ends up completing college. Second, we find that students in the same groups that increase their college expectations, obtain a score in high-stakes examination that actually qualified them for college aid. Third, we find that lifting future credit restrictions reduces the probability of dropping out of high school.
Información de Publicación
Autores:
Julio Cáceres-Delpiano
Institución: Universidad Alberto HurtadoUnidad: Economía
Sebastián Castillo
Institución: PUC, ChileUnidad: Economia
Eugenio Giolito
Facultad: Economía y NegociosUnidad: Economía y Negocios