Primera Convocatoria 2021 – Asistencia a Congresos y Seminarios en el Extranjero Apertura: lunes 2 de noviembreCierre: viernes 20 de noviembre
Fondo de apoyo a la investigación en contexto de pandemia Apertura: 03 de septiembreCierre: 23 de septiembre
Fondo de apoyo a revistas académicas UAH Apertura: 20 de agostoCierre: 10 de septiembre
Concurso Interno de Fomento a la Investigación (ejecución 2021) Apertura: 10 de agostoCierre: 7 de septiembre
Concurso de Sabáticos Apertura: 03 de agostoCierre: 28 de agosto
BEYOND THE DYAD: THE RELATIONSHIP BETWEEN PRESCHOOLERS ATTACHMENT REPRESENTATIONS AND FAMILY TRIADIC INTERACTIONS
This study examines the relationship between triadic family interactions and preschoolers attachment representations, or internal workingmodels (IWMs), from a qualitative and dimensional perspective. Individual, relational, and sociocultural variables were evaluated using two differentsamples. The results showed that triadic family interactions were linked to preschoolers attachment security levels in both groups, indicating thereliability of the proposed model.
Información de Publicación
Autores:
Francisca Sofía Pérez
Institución: Universidad Alberto HurtadoFacultad: PsicologíaUnidad: Psicología